Monday, January 28, 2013

teeth extraction


selama aku hidup 17 tahun ni , baru 3 kali gigi aku kena cabut . bukan sebab rosak tapi sebab dah sampai masa kena cabut . muahahha


kali pertama kena cabut , aku baru umur 11 tahun . means the young primary schoolgirl , Hanisah  :)

comel je gigi susu tapi sebab dah goyang melampau . n malangnya waktu tu nurse klinik kerajaan datang buat pemeriksaan gigi . 

' adik , ada gigi goyang ke ? '

' eh mana adaa ' *haha budak menipu :)) 


puas aku menipu diaa . pura pura gigi maseh kuat n steady . tak tau laa macam mana dia tau . masa dia nak cabut , aku bagi tau dia , ' eh takpe nanti saya pegi klinik ,cabut sana '

tapi dia buat derk n pure pure tak dengar . panas je hati . then , bius tak kuat mana dan  dia keluarkan benda yang sangat menakutkan . haha playar ke amende ntah 


SERIUS SAKIT GILAAA :'( 

from that moment till now , tobat aku tamau kena cabut dengan nurse gigi macam nih . bapak sakit . nangis aku 


second time , i had one of my tooth extracted when i was 14 because diaa jadi macam kek lapis . haha ^^ mak tak sanggup tengok dan serta merta bawak pegi klinik gigi swasta untuk cabut 


this doctor actually told me to calm myself , ' jangan risau adekk . tak sakit punyee '


hahaaa menipu aje keje nye


even though the anesthesia worked quite well , still the pain was excruciating and went unabated . huhuhu . this time i'm not crying sebab dah beso kan ?


aku tak paham apsal sakit lagi padahal swasta sepatutnya tak sakit . harga sama je sampai sekarang pun . rm50 per tooth . of course i'm not going to mention the clinic's name but you're not recommended to have your teeth extracted there . untuk kebaikan kita semuaa :)


kali ketiga cabut gigi , hari ni . aku belom cukup 18 lagi . tapi lebih kurang aar tu . plan nak buat braces memang dah lame . tapi sebab aku dapat masuk mrsm dan nak spm , tangguh lagi


tahun ni baru berazam untuk buat braces sebelum aku interviu untuk biasiswa . mak pikir sekurang nye kalo aku dapat a levels , dapat jugaa bukak braces sebelum fly ke negara orang 


nampak konspirasi itu ? haha so today , setelah menunggu lamaa untuk appointment to consult  doctor , akhirnya we have started the procedure .


baru x ray , modul gigi dan cabut satu gigi . rongak aku :'(


i'm guessing that the anesthesia is very strong that i felt nothing bila doktor tu cabut gigi . serius tak sakit langsung kecuali pendarahan tu memang adaa n biasa laa .


harga murah sket daripada klinik swasta yang satu lagi tu tapi sangat berbaloi . aku pegi kat klinik pergigian ong , ipoh sebab kak wani google dan jumpa klinik ni . no wonder so many people recommended this dental clinic ^^ berbaloi laa

until then :)

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger